Nástěnné malby mění tvář města. Společnost BOLIX se rozhodla tuto originální formu uměleckého vyjádření podpořit.

Proslulé monumentální malby, které vznikly v Mexiku a dalších latinskoamerických zemích v 20. a 30. letech XX. století, způsobily, že v Evropě se s nástěnnými malbami roztrhl pytel. Za svou oblibu vděčí tato forma umělcům jako David Alfaro Siqueiros, José Clemente Orozco či Diego Rivera – společensky silně angažovaným osobnostem, které ve svých dílech většinou používaly jednoduché alegorie, aby tak dokázaly oslovit širší vrstvy společnosti. První díla si kladla za cíl zobrazit kulturu a dějiny země, ale také naznačit směr požadovaných společenských změn.

V Polsku se nástěnné malby začaly objevovat v dobách komunismu a jejich cílem byla, jak jinak, hlavně propaganda. Využívaly jí nejrůznější podniky a instituce, přestože ty vzhledem ke svému monopolnímu postavení žádnou reklamu nepotřebovaly... Již v těchto prvních dílech však můžeme vysledovat určitou uměleckou vizi, což potvrzuje i skutečnost, že v řadě měst a vesnic se tyto malby dochovaly dodnes, navzdory plynoucímu času. To, že se nástěnná malba v Polsku ujala, bylo nepochybně jejich zásluhou.

V současnosti mají nástěnné malby nové funkce: inspirovat a okouzlit kolemjdoucí a zpestřit šedivá městská prostranství. Jsou určitou formou sdělení. Není proto divu, že tzv. street art si rychle získal oblibu mezi pouličními umělci. Barevné malby se začaly objevovat na zdech staveb po celém Polsku jako houby po dešti. Jedna z posledních vznikla ve městě Gorzów Wielkopolski. Projektu i realizace nástěnné malby se tam zhostila skupina city2city (Bartek Świątecki, Mateusz Gapski, Przemysław Blejzyk a Robert Proch). Nápad takto ozdobit zeď stavby na ul. Śląské 74 vyšel od městské výtvarnice Igy Januszewské. Jak je už u takto velkých projektů zvykem, realizace proběhla za podpory města a spřízněných firem.